Wat een mooie dag.....
We hadden al een paar jaar gezocht naar een nette
DAF 2600 en nu kregen we een belletje dat er 1 te
koop was in Bruchten. Dus wij er op Zaterdagochtend
op af.
Natuurlijk even koffie drinken onderweg bij Chauffeurscafe
"de oude ketting" in Boxtel en toen door naar Bruchten.
Daar aangekomen werden we vriendelijk ontvangen
door een meneer die ons vertelde dat hij jaren met
de auto voor de kermis gereden had.
Na de koffie gingen we bij de 2600 kijken. Deze
was wel iets verder heen dan we hoopte maar hij
was wel compleet. Je kijkt op dat moment maar even
door de roest en over de plamuur heen.
Na betaling mochten we de 2600 meenemen naar huis.
Ik met de personenauto en buurman Ben met de televisieDAF.
Bij Born gingen we de grote weg op maar al bij de
1ste pomp ging Ben van de weg af. De bijrijderdeur
moest even vastgezet worden met een touwtje. Niet
veel later moest hetzelfde gedaan worden aan de
bestuurderskant. Ook zag ik onderweg af en toe stukken
plamuur van de auto op straat vallen maar wat geeft
het.
Thuis een 2e inspectie. We moesten toen toch
wel toegeven dat, al was de auto compleet, hij er
slecht aan toe was. Maar....komt tijd, komt raad.
Dus werd de auto gedemonteerd in de werkplaats en
hoe verder we gingen hoe slechter de auto werd.
Zo slecht zelfs dat ook wij er (g)een gat meer in
zagen. Maar als gezegd...komt tijd, komt raad dus
de Daf ging naar buiten onder een dekzeil om de
raad af te wachten. (en dat is het stomste dat je
kunt doen omdat vocht onder het zeil blijft hangen
en de rest dus lekker verder rot.) Na verloop van
tijd vielen de deuren eruit en kwamen de ramen naar
beneden. Zelfs de tachograaf was door het dashboard
heen gerot.
Maar dan wordt het juist leuk en omdat ik ondertussen
in de VUT zat had ik alle tijd om te gaan slopen
en bouwen. Ik moest echt van onderaf beginnen en
ik moet zeggen dat was niet eenvoudig maar wel leuk
om te doen. Na een jaar klussen was de DAF klaar
voor de APK. Met nieuwe remmen, nieuwe fusees en
een nieuw zeil op de bak met daaronder een keurig
ingebouwde camper. Een enorme klus maar een groot
succes. De 2600 kon weer de weg op. Ondanks het
vele werk hebben we er veel plezier aan beleeft
en dus hebben we daarna een
Henschel S2A 6x4
gerestaureerd en zijn we nu bezig met
een Henschel HS22
uit 1964 met kantelcabine. Deze is net zo slecht
als de DAF2600 maar....
Komt tijd, komt raad
en we hebben er nog steeds zin in.
Ondertussen is de 2600 naar een
nieuwe eigenaar gegaan die er, hoop ik, ook veel
plezier aan zal beleven.
We hebben de bak overgezet op een andere 2600.
Deze auto is te koop. Dat is dus een 2600 met
een camperopbouw. Wil u informatie kunt u mailen
naar aspaansenkpnmail.nl.
Foto's staan in het boek. Het is dus een
combinatie van de 2 auto's.
Fotoboek 2600