Fotoboek HS22
Deze Henschel hebben we gekocht bij een goede
vriend in Duitsland. Van deze Henschel was eigenlijk
niets meer te maken. De motor was kapotgevroren,
de versnellingsbak en voorschakelbak verdwenen.
Men had de klok van de derde as naar de tweede gezet
(de middelste) omdat ooit het middelste cadan stuk
gegaan was. Dus ook dat is een aparte zorg. De dieselolietank
was weg en ook de accu's en accubak waren verdwenen.
Ooit heeft er een boom tot aan het voorraam gestaan
die gelukkig nog heel was. De bumper was verdwenen
en de bijrijderdeur hebben we van de grond opgezocht.
Spatborden en opstappen waren niet meer dan alleen
maar roest. Bovenop de cabine had een kraan het
dak tot onder de dakrand geslagen. Dus het dak moest
dus weer in originele staat gebracht worden. De
dakranden waren allemaal weggeroest en de rechter
deurstijl was .....roest. Een vloer in de cabine
heeft ooit ,15 jaar terug, mogelijk bestaan. Al
met al heel veel werk maar vooral een enorme uitdaging
die wij zeker aan kunnen . Daarom zijn we met goede
moed begonnen al wist ik zelf niet waar ik moest
beginnen. Eerst maar het moeilijkste...het dak terugbrengen
naar de originele stand. Daarna proberen de deur
weer passend te maken. Vervolgens de dakgootranden
en de sponning voor het voorraam. Het is moeilijk
want het is hoofdzakelijk roest waar je aan last.
Daarom vaak eerst een mal gemaakt. Nu zijn we lekker
onderweg....het dak is klaar, achterramen zijn dichtgelast,
het voorraam kan er weer in en de deur sluit perfect.
We zijn nu bezig met de nieuwe cardannen te monteren.
Het chassis is schoon en de neus is weer compleet.
Het zal nog best wel een beetje energie kosten maar
let op ....we gaan met een
HS 22 rijden uit 1964.
We zoeken nog een bordje Henschel dat voor
op het grill moet. Het is +/- 13 cm hoog en +/-
60 cm lang. Daarnaast zouden we blij zijn met alle
klokken die in het dashboard horen. Mocht u nog
andere onderdelen hebben of weten laat het ons dan
weten.