Henschel F193
Omdat we al verschillende
types Henschel in de loods hebben staan dachten
we dat het mooi zou zijn om ook een 10 cilinder
te hebben. Maar ja dat was eigenlijk zoeken naar een spelt in de bekende
hooiberg!
Door mijn vrienden en contacten kreeg ik een
goede tip! Edwin Baars uit Didam had er een maar
had eigenlijk zijn zinnen gezet op een Scania
140. Hij wilde misschien de Henschel wel
verkopen.
Na een mooie discussie werden we het eens en de
Henschel kon onze kant op. 2 Weken later reden
we met de dieplader naar Ooij bij Nijmegen om
hem op te halen. De auto was half afgebouwd dus
kregen we een halve auto en heel veel onderdelen
mee.
Thuis gekomen zijn we gelijk aan de Henschel
begonnen. Plamuren, schuren opbouwen, 10 dagen
elektriek en 3 maanden verder kon hij naar de
spuiterij van Spaansen b.v. Een maand later kwam
hij in de bekende kleuren rood met een witte
bies bij ons terug. Nu kon het mooie werk
beginnen. Nieuwe bekleding en afbouwen. Daarmee
maak je een auto.
Om hem van het Duitse kenteken over te krijgen
naar een Nederlandse moest ik met de Henschel
F193 te keuren bij het RDW in Heereveen. Het
rijden erheen was een openbaring. Wat een kracht
in de 320 pk 10 cilinder. Gewoon bizar.
Bij het RDW, waar we een maand terug nog een DAF
2800 hadden laten keuren, keken ze hun ogen uit.
Een 10 cilinder Henschel! Heel bijzonder omdat
er maar 72 van zijn verkocht in Nederland. De
auto werd goedgekeurd met een paar kleine
aantekeningen. Met het lijstje erbij van dingen die nog moeten worden
veranderd ging het over de afsluitdijk
huiswaarts.
Terug in Winkel zijn de laatste dingen er aan gedaan
en konden de stickers erop. De naam van de auto
is geworden:
HERE I GO AGAIN
En weer is er een echte auto terug op de weg.