We hebben in onze "voorraad" meerdere DAF's. Zo
hebben we een 1300 met naar achter geplaatste
vooras en een mooie kamperopbouw. Een oude auto
van de Bijenkorf die we nodig weer op moeten
knappen.
We hebben een 2000 DO met slaapcabine met een
165 pk Leyland motor.
We hebben een 2400 DK tandemasser met een mooie
kop.
We hebben een van oud ijzer opgetrokken 2600.
Veel werk maar het is de moeie waard geweest.
We
wilden nog graag een 2800 want die reden vroeger
ook in ons bedrijf. Dus een goedkope 2800
gekocht maar wat men zegt klopt. "Goedkoop is
Duurkoop". Toch zijn we er aan begonnen.
Eerst slopen.
Het was een korte cabine met bovenslaper die er
meteen afging. Het chassis werd gestraald en
opgeknapt. Er kwamen nieuwe fusees en nieuwe
remmen. Een nieuwe cabine meer in mijn style,
motor nagelopen en nieuwe turbo en ook nog een
nieuwe compressor en daar stond ie.
Een jaar nadat we er aan begonnen, na veel
zweten en zoeken naar de goede opbouw, stond hij
daar....Maart 2010. Een bijna nieuwe DAF.
Omdat er zo een bij Spaansen gereden had en ze
daar nog wat rode verf hadden werd de auto rood
gespoten en kreeg de auto, net als de auto's van
toen en nu, een Engelse naam. Bij rondvraag
verbaas je je over de namen die ter sprake komen
maar omdat dit een speciale auto is, die na zo'n
lange tijd weer de weg op komt, is er gekozen
voor:
On The Road Again.
De auto is gelijk gebruikt als voorkant van een
cd met het nummer....on the road again.
En zo gaat een DAF uit 1986 in 2011 de weg weer
op.
Dit seizoen gaan mijn schoonzoon, dochter en de
mannen er mee naar de oldtimershows omdat hun
Büssing nog niet klaar
is en kunt u de auto onderweg dus tegenkomen.
Fotoboek DAF 2800.