Na de Tweede Wereldoorlog bestond er in Europa een enorme behoefte aan materieel voor het lange afstandsvervoer. De Amerikaanse en Canadese legers lieten tegelijkertijd grote aantallen militaire voertuigen in onbruik achter in Nederland. Bij gebrek aan beter, zag een aantal vervoerders hun kans schoon om het lange afstandsvervoer weer op te pakken door de militaire trucks uit de legerdumps geschikt te maken voor civiel gebruik. Deze Mack NR-10 is daar één voorbeeld van en werd ingezet voor groentetransport. Tijdens zijn legerjaren werd deze ingezet voor algemeen transport en was derhalve uitgerust met een standaard fabriekscabine. Dit maakte het voertuig uitstekend geschikt voor langeafstandstransport en in combinatie met een drieassige aanhanger voerde dit object van Leegwaters Transporten regelmatig lijndiensten uit tot ver in Oost-Europa.
Het object is geheel gerestaureerd en nog steeds in particulier bezit.
Deze Mack NR-10 representeert een belangrijke ontwikkeling in de geschiedenis van het Nederlandse wegverkeer omdat met deze voormalige Amerikaanse legervoertuigen na de Tweede Wereldoorlog het internationale transport door Europa weer op gang kwam; dit voertuig vormt daarmee een boegbeeld van de ontwikkeling van het lange afstandsvervoer vanuit Nederland.