Het verhaal van de F221-FN
Ja we zijn de hele dag bezig met de oldtimers
en ondanks dat we er al zoveel hebben gaan we
gewoon door met restaureren.
Nu zijn we bezig met de
HS22 en dat was voor die
tijd (1964) wel een enorm moderne auto met zijn Lepoix cabine. Eigenlijk kan je wel zeggen een
Cross Raum kanelcabine.
Maar we hebben nog meer te doen. Als deze klaar
is gaan we beginnen aan een
DAF 1300. Het DAFje
heeft vroeger voor de Bijenkorf gereden en heeft
een speciale opbouw die nu is ingericht als
camper. Ziet er voor het zicht wel netjes uit
maar de buitenkant moet helemaal opnieuw worden
opgebouwd. Een grote klus maar daarna beginnen
we dan aan de F221-FN.
Deze auto komt van een kermisreiziger uit
Groningen. We kregen deze auto voor een kist
bier en een bos bloemen. Van de auto is weinig
meer over maar na veel sloopwerk bleven er toch
wat her te gebruiken onderdelen over. De laadbak
en cabine gingen in de oudijzercontainer. Met
dit chassis en de opbouw van een F191 van
Baggerwerken Konijn uit de Goorn (ook niet meer
compleet) moet het samen weer een vrachtwagen
worden. Een tandemasser wel te verstaan want een
trekker slaat zo erg.
En dan mijn toekomstbeeld. Ik hoop nog een
Henschel 140 op te knappen. Zo eentje met een
vaste cabine. Nog een nette, complete bakwagen.
Deze moet maar even wachten tot ik weer tijd
heb. Het is een bijzondere auto waar er niet
veel meer van zijn. Misschien in Duitsland nog 1
of 2 maar dan houd het wel op. En om dan maar
bij Henschel te blijven...we hebben nog een
HS16. Dat is er zoeen met een grote dikke neus
en een lang chassis met trilex wielen waar we
een slaapcabine van willen maken. Dit met een
cabine die nog op zolder staat. Op die manier
heb je een originele Henschel met originele
slaapcabine en een dikke neus.
Dat zou toch mooi zijn maar ja........de tijd zal het leren want restaureren kost veel
tijd.
Naast het
restaureren moeten we ook nog tijd zien te maken
om de fotoboeken in elkaar te zetten. En dat
betekend prioriteiten stellen. En wat is dan
prioriteit 1......restaureren.