Startpagina
Fotoalbum
Nieuws en Shows
Henschel_historie
Contactpagina
Gastenboek
Links
Verkooppagina
Sitemap
Fotoboek van de eenzame zwerver


Dat ik een Henschel fan ben hoef ik u niet te vertellen.
Ik zal u uitleggen waarom.
In mijn vroegere jaren reed ik met mijn Bedford. Een 98 pk vrachtwagen met een 9 tons aanhanger. We haalden wel snelheden van 75 km/u maar op de Afsluitdijk kwamen we soms maar op 35 km/u tegenwind. Toen kwam de Scania 56. Geweldige auto met een 13 tons aanhanger en 5 versnellingen. Deze auto ging gewoon door. Maar dat deed ook de 76.
Toen kwam mijn eerste Henschel die ik in 1967 kocht. Dit was wel wat anders. 6 Versnellingen met voorschakelbak, 210 pk die ook nog eens echt meewerkte nou dat was me wat. Een grote moderne slaapcabine met 2 bedden van 65 cm breed. Wat een luxe. Dit was toch echt een Vrachtwagen met een hoofdletter. En wat hebben we er een hoop kilometers mee gereden. Er kwamen meer Henschels..bakwagens, trekkers en kippers.(Waar zijn ze allemaal gebleven).
In 1977 werd de laatste Henschel gekocht. Het merk was toen al overgenomen door Mercedes. Wij vonden het erg jammer maar het was nu eenmaal zo. In de volgende jaren werden er dus Mercedessen gekocht. Ik denk dat er wel 400 zijn gekomen en gegaan maar de Henschel F191 van 1969 is mij bijgebleven als de trekker waar het mee begon. Daarmee startte het stenenvervoer en dus de handel in stenen en tegels.
Omdat ik de enige was met een trekker en een Floor trailer met Hiab kraan mocht ik zelf mijn werk zoeken. Zo kwam de 1ste naam op een auto bij Spaansen
       Eenzame zwerver
Later kocht mijn broer Ton een nieuwe FTF en gaf deze de naam King of te Road waarmee de Engelse namen bij Spaansen begonnen zijn.


Fotoboek van de eenzame zwerver